Mercedes představil novou generaci C63, která bude důležitým milníkem a přepisuje historii.

Po očekávatelné ale ne vítané zprávě, že C63 přijde ve své nové generaci o legendární 4,0 V8 přicházely obavy z toho co přijde. Teď již známe podrobnosti nástupce a na první pohled to není vůbec špatné.

Všechen ten výkon nově obstarává pouze 2.0litrový řadový čtyřválec AMG s označením M139L, který doplňuje elektrifikované turbodmychadlo a 400V elektromotor. Tohle celé dohromady dává neuvěřitelný výkon 680koní. Pouze samotná spalovací jednotka disponuje výkonem 476 koní a 545Nm což z ní dělá nejvýkonnější dvoulitrový čtyřválec na světě! O přenos jeho výkonu na systém pohonu všech kol 4Matic+, který se u AMG C63 objevuje poprvé, se stará devítistupňová automatická převodovka s mokrými spojkami.

Jelikož se jedná o plug-in hybrid tak kromě již zmíněného čtyřválce se u zadní nápravy nachází elektromotor s kontinuálním výkonem 70kW a 320Nm. Maximální výkon elektromotoru po dobu až deseti sekund je pak 150kW. Energii dodává 400V baterie s kapacitou 6,1kWh vyvinutá přímo v AMG a umístěná nad zadní nápravou. Čistě na elektřinu by se dojezd měl pohybovat okolo 13 kilometrů v rychlosti do 125km/h.

Jak už jsem zmiňoval výše tak spojením obou pohonných jednotek vzniká kombinovaný výkon až 680 koní a 1020Nm. Těmito parametry převyšuje kromě stejně velké BMW M3 Competition dokonce i větší M5 Competition! Zrychlení 0-100 zvládne za 3,4 sekundy a může pokračovat až na standardně omezených 250km/h, případně lze volitelně zvýšit maximální rychlost až na 280km/h.

Podvozek se standardně spoléhá na adaptivní tlumiče s ocelovými pružinami díky nímž je zaručený adekvátní komfort i jistota na závodních tratích. Ve standardu také nalezneme kompozitní karbonové brzdy od AMG, na přední nápravě šestipístkové. Brzdy se starají také o rekuperaci ve čtyřech stupních intenzity čímž dobíjejí baterii.

Uvnitř nalezneme sportovní sedadla AMG se speciálním čalouněním a prošíváním. Multiediální systém MBUX dostal upravenou grafiku v designu jak jinak než AMG. Novinkou je také tlačítko pro rychlou změnu jízdního režimu či možnost snadné úpravy intenzity rekuperace umístěné na volantu.

Zvenčí poznáte silnější C63 oproti C43 díky novému ventilačnímu otvoru na kapotě. Za tradiční maskou chladiče Panamericana nalezneme aktivní lamely upravující průtok vzduchu. Standardně vůz obouvá 19″ litá kola, za příplatek jsou možná 20″ kovaná.

Papírovou největší slabinou nové elektrifikované C63 je ovšem její hmotnost. Plus-in hybrid spolu s bohatou výbavou a pohonem všech kol zapříčinil pohotovostní hmotnost 2111 kilogramů (sedan) a 2145 kg (kombi)

Novinka bude dostupná také ve verzi kombi (Estate) pro kterou platí všechny uvedené informace kromě maximální rychlosti, která se nedostane přes 270km/h. 

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz