Mercedes představil novou generaci C63, která bude důležitým milníkem a přepisuje historii.
Po očekávatelné ale ne vítané zprávě, že C63 přijde ve své nové generaci o legendární 4,0 V8 přicházely obavy z toho co přijde. Teď již známe podrobnosti nástupce a na první pohled to není vůbec špatné.
Všechen ten výkon nově obstarává pouze 2.0litrový řadový čtyřválec AMG s označením M139L, který doplňuje elektrifikované turbodmychadlo a 400V elektromotor. Tohle celé dohromady dává neuvěřitelný výkon 680koní. Pouze samotná spalovací jednotka disponuje výkonem 476 koní a 545Nm což z ní dělá nejvýkonnější dvoulitrový čtyřválec na světě! O přenos jeho výkonu na systém pohonu všech kol 4Matic+, který se u AMG C63 objevuje poprvé, se stará devítistupňová automatická převodovka s mokrými spojkami.
Jelikož se jedná o plug-in hybrid tak kromě již zmíněného čtyřválce se u zadní nápravy nachází elektromotor s kontinuálním výkonem 70kW a 320Nm. Maximální výkon elektromotoru po dobu až deseti sekund je pak 150kW. Energii dodává 400V baterie s kapacitou 6,1kWh vyvinutá přímo v AMG a umístěná nad zadní nápravou. Čistě na elektřinu by se dojezd měl pohybovat okolo 13 kilometrů v rychlosti do 125km/h.
Jak už jsem zmiňoval výše tak spojením obou pohonných jednotek vzniká kombinovaný výkon až 680 koní a 1020Nm. Těmito parametry převyšuje kromě stejně velké BMW M3 Competition dokonce i větší M5 Competition! Zrychlení 0-100 zvládne za 3,4 sekundy a může pokračovat až na standardně omezených 250km/h, případně lze volitelně zvýšit maximální rychlost až na 280km/h.
Podvozek se standardně spoléhá na adaptivní tlumiče s ocelovými pružinami díky nímž je zaručený adekvátní komfort i jistota na závodních tratích. Ve standardu také nalezneme kompozitní karbonové brzdy od AMG, na přední nápravě šestipístkové. Brzdy se starají také o rekuperaci ve čtyřech stupních intenzity čímž dobíjejí baterii.