Ford představil velmi očekávanou sedmou generaci legendárního Mustangu.

Poté co Ford zveřejnil informaci, že nová generace Mustangu zatím nepřijde o motor V8 leckterý petrolhead byl radostí bez sebe. Sedmá generace přijíždí s modernizovaným 5,0litrovým osmiválcem, klasickou ručkou a manuální převodovkou!

Vnější design lze považovat spíše za takovou větší evoluci. Přibyly ostřejší rysy, aerodynamičtěji tvarovaná příď, zkrácený zadní převis, rozšířené zadní blatníky a pozměněná linie střechy. Větší otvory vpředu usnadňují  lepší nasávání vzduchu a nové průduchy na kapotě spolu s přepracovaným předním spoilerem optimalizují aerodynamiku.

Přední LED světla zaujmou pozměněným designem s nově horizontálním denním svícením a opticky navazují na hranu kapoty. 

Zadní partie jsou hodně podobné šesté generaci. Světla mají podobnou grafiku s charakteristickým třídílným designem. Ve spodní části najdeme poté přepracovaný difuzor.

Zatímco z vnějšku se jedná spíše o evoluci tak totéž se nedá říct o interiéru. Palubní deska prošla doslova revolucí. Jak je dnes zvykem, pracoviště řidiče je plně digitální. Přímo před volantem našel své místo obří 12,4palcový digitální kokpit s konfigurovatelným zobrazením. Uprostřed palubní desky však najdeme ještě větší 13,2palcovou obrazovku infotainmentu SYNC4 natočenou směrem k řidiči přes který se bohužel ovládá i klimatizace s ventilací. Samotná palubní deska dostala lepší materiály včetně měkčených plastů a dekorativního prošívání.

Ovšem to nejzajímavější se událo pod kapotou. Zde nadále zůstává již zmíněný 5,0litrový osmiválec. Nicméně jedná se o novou již čtvrtou generaci této pohonné jednotky. Změny se týkají hlavně nového sání se dvěma sacími kanály a dvěma škrtícími klapkami, což by mělo umožnit ještě větší průtok vzduchu.

Přesné parametry pohonné jednotky však zatím známy nejsou, takže ani nevíme zda se bude evropská verze nějak lišit. Pro americký trh bude znovu dostupný i menší 2,3litrový čtyřválec EcoBoost.

Známá je nabídka převodovek. Na výběr bude z desetistupňového automatu nebo šestistupňové manuální převodovky. 

Jako každé nové auto dostane Mustang širokou škálu asistenčních systémů již známých z elektrického Mustangu Mach-E.  Například inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, asistent jízdních pruhů, asistent vyhýbacího manévru a funkce aktivní reakce na výmoly, která monitoruje odpružení, karoserii, řízení i brzdy a podle toho upravuje chování podvozku. Samozřejmostí bude také vzdálený přístup k vozu přes aplikaci FordPass.

První kusy dorazí zákazníkům na americkém trhu zhruba v létě 2023. Datum zahájení prodeje v Evropě zatím neznáme.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz