Těžko uvěřit, že současná generace Peugeotu 308 je tu s námi již osmým rokem a tak přivítejme generaci novou. Hned na první pohled je patrné do jaké rodiny patří. V předních partiích je vidět inspirace větší 508, na přídi najdeme u jako prvního modelu nové logo Peugeotu. Samotné linie a tvary oken se proti předchůdci změnili jen minimálně, někteří by si mohli myslet, že jde jen o velký facelift. 

Zatím můžeme vidět pouze verzi hatchback, rodiny se ale nemusí obávat, verze kombi přijde také. Komu by ani to nestačilo může počkat na připravovaný crossover.

Tvary celého auta byly dost ovlivněny aerodynamikou, součinitel aerodynamického odporu v případě hatchbacku má hodnotu cx = 0,28. Celé auto je o 20 mm nižší a o 110 mm delší než předchůdce.

Při pohledu do interiéru se naskýtá velice známé prostředí ostatních Peugeotů. ICockpit se objevil již u předchůdce, zde už ale není analogový, nýbrž “full digital”. Volant dostal oproti jiným modelům pozměněná tlačítka a zabudované senzory, které poznají jestli na něm má řidič ruce. Uprostřed se nachází obrazovka multimediálního systému s až 10 palcovou úhlopříčkou. Pod ním je nově samostatný dotykový panel pro ovládání ventilace a jiných funkcí vozu.

Co se týká výbavy, ta může být hodně moderní. Balíček elektronických asistentů nabídne sledování mrtvého úhlu při couvání i jízdě vpřed a asistent pro jízdu po dálnici (adaptivní tempomat + funkce stop & go a udržování v jízdním pruhu). Pokud se chcete rozmazlovat můžete přikoupit masážní sedadla s certifikací AGR nebo hudební systém Focal s 10 reproduktory.

Motory

Nabídka motorů je podplatná dnešní době, kombinuje 2 zážehové, 1 vznětový a dva plug-in hybridy. Základem je tříválcová benzínová dvanáctistovka 1.2 PureTech o výkonu 81 kW. Zážehová paleta končí 1.2 PureTech 96 kW (pokud nemáte rádi tři válce tak si nevyberete). Pro milovníky dieselů dobrá správa, že aspoň jeden v nabídce zůstal. Jedná se o 1.5 BlueHDi 96 kW. Jak silnější dvanáctistovku tak i naftu lze kombinovat s šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovou automatickou převodovkou.

Dvě nejsilnější motorizace zastávají dva plug-in hybridy. U obou najdeme elektromotor o výkonu 81 kW a lithium-iontové baterie s kapacitou 12,4 kWh. Slabší Hybrid 180 kombinuje elektromotor s 1.6 PureTech o výkonu 110 kW, silnější Hybrid 225 s 1.6 PureTech 132 kW. 

Se změnou generace se změnilo i místo výroby. Ze Sochaux do Mylhúz.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz