Druhý nejoblíbenější model domácí Škody prošel dlouho očekávaným faceliftem. Karoq má za dobu své produkce již 500 000 prodaných kusů.
Přes stálou popularitu se není čemu divit, že změny byly spíše decentního rázu. Vpředu zaujme nová šestiúhelníková maska chladiče s spolu s novými Matrix LED světlomety. Proužek LED denního svícení je nově v polovině přerušen a obě části na sebe přímo nenavazují. Další výraznější změnu najdeme na zádi, kde zmizel kontroverzní prvek v podobě proužků LED světel (“ocásků”) zasahujících do pátých dveří. Místo nich se zde usadily nová horizontálně orientovaná Top LED světla s dynamickými směrovkami a uvítacím efektem.
Do palety barev nově přibyly metalické odstíny karoserie oranžová Phoenix a šedá Graphite. Nabídka litých kol se rozrostla o disky s aerodynamickými kryty, konkrétně kola Scutus 17″, Sagitarus 19″ a Miran 18″.
Výbavové stupně zahrnují linie Ambition, Style a Sportline, nově je doplňují ještě Style Exclusive a Sportline Exclusive.
Co se týče nových prvků výbav tak místo klasických analogových budíků, se do kapličky přístrojů nastěhuje již v základu 8″ virtuální kokpit. Za příplatek nebo od výbavy Style můžeme i nadále očekávat větší 10,25″ verzi.
Jak je dnes zvykem, při modernizaci se bral ohled na šetrnost a celkové ekologičtější zpracování. Konkrétně budou na výběr dostupné potahy z ECO látky, která je vyrobena z recyklovaných veganských materiálů imitujících kůži. Loketní opěrky ve dveřích v barvě hnědá moka jsou potaženy materiálem Suedia, zatímco palubní deska a výplně dveří zdobí nové dekorační lišty. Sedadlo spolujezdce dostalo možnost elektrického nastavení s pamětí a stejně jako sedadlo řidiče i elektrické ovládání bederní opěrky. Nadále v nabídce zůstane taky volitelný typ zadních sedadel VarioFlex, tvořený samostatnými sedadly dělenými v poměru 40:20:40.
Změny pod kapotou jdou směrem motorů typu Evo. Výkony i objemy (až na 2.0 TDI 85 kW) zůstaly stejné, to znamená z benzínových 1.0 TSI Evo 81 kW, 1.5 TSI Evo 110 kW a 2.0 TSI Evo 140 kW. Vznětová paleta doznala změn jen při motorizaci 1.6 TDI, kterou nahradil 2.0 TDI Evo 85 kW, silnější verze 2.0 TDI Evo zůstala u stejného výkonu 110 kW.
Benzínové motory Evo se chlubí vysokým vstřikovacím tlakem až 350 barů, který snižuje hydraulické ztráty a snižuje spotřebu. U motorů 1.0 TSI a 1.5 TSI jsou litinové vložky válců nahrazeny inovativním plazmovým nanášením povrchové vrstvy válců o celkové tloušťce 150 mikrometrů, což snižuje vnitřní tření i tepelné namáhání motoru a současně optimalizuje spotřebu paliva a emise. Motor 1.5 TSI navíc umožňuje při nízké zátěži odpojit dva válce (funkce ACT).
Vznětové motory pak dostaly optimalizovanou klikovou hřídel a změny se odehrály také v turbodmychadle, vstřikovací soustavě a systému vedení výfukových plynů, který je vybaven systém Twin Dosing s dvěma katalyzátory pro účinnější úpravu výfukových plynů. Například emise oxidu dusíku jsou tak u obou naftových motorů hluboko pod stanovenou normou.
Samotný prodej modernizované verze odstartuje v první polovině roku 2022.
Napsáno
Jan Páv
Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.
E-mail:
pav@driveblog.cz