Jak je každoročním zvykem tak i letošní Festival rychlosti v Goodwoodu odhalil nejednu zajímavou novinku. Svojí premiéru si zde odbyla také nová řada 2 od BMW. Generace F22/F23 a samozřejmě M2 F87 patří k těm nejpovedenějším modelům od bavorské automobilky.
Tvůrci nové generace měli před sebou hodně těžký úkol i vzhledem k přísnějším nařízením ze strany EU. Podle nich ale i přesto máme očekávat precizní a agilní ovladatelnost. Zábava by tedy neměla být jen s vrcholnou M2 ale i se základní variantou.
Oproti předchůdci se rozměry zvětšily téměř do všech směrů. Délka 4537 mm, šířka 1838 mm a rozvor 2741 mm znamenají tedy nárůst 105 , 64 mm a 51 mm. Jediná výška se snížila o 28 mm na 1390 mm. Pro některé lidi hodně důležitý je také objem kufru, ten se zvětšil o 20 litrů na výsledných 390 l.
Hlavní důraz byl ale také kladen na váhu. V předních části byly tudíž využity po vzoru řady 4 hliníkové odlitky pro horní uchycení pružin a tlumičů a současně extrudované hliníkové profily pro podélné nosníky motoru. Hliníkové jsou také přední kapota a přední blatníky. Těmito úpravami došlo ke snížení hmotnosti o asi 9,6 kilogramu. Součástí těchto úprav byl kladen důraz i na aerodynamiku. Ledvinky na přídi dostaly aktivní systém vzduchových klapek nastavitelný v deseti stupních, dále vzduchové clony či zapuštěné kliky dveří a aerodynamicky optimalizovaná kola. Součinitel odporu vzduchu se podařilo dostat na hodnotu 0,26 cx při 17″ kolech.
Základem nabídky bude verze 220i, což představuje dvoulitrový čtyřválec se 135 kW a 300 Nm. Pro příznivce nafty bude alternativa 220d s výkonem 140 kW a 400 Nm. Třetí a dočasně nejvýkonnější verzi představuje M240i xDrive s legendárním řadovým šestiválcem o výkonu 275 kW a 500 Nm. Obě základní verze 220 jsou zadokolky, zatímco 240i pouze čtyřkolka xDrive upřednostňující zadní nápravu. Nejsmutnějším faktem je bohužel absence manuální převodovky, všechny verze jsou spárovány s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Vrcholná verze M240i zrychlí z 0-100 za 4,3 sekundy a může pokračovat až na 250 km/h.
Interiér je starý známý ze současné nabídky. Standardní sportovní sedadla potěší nízkou polohou. Samozřejmostí je ale široká nabídka příplatkové výbavy a hlavně interiérových M prvků jako třeba M kožený volant, M sportovní sedadla, třízónová automatická klimatizace, audiosystém Harman Kardon a jiné. Pro náročnější bude k dispozici i široká nabídka M Performance Parts.
Široká veřejnost si bude moct novou dvojku prohlédnout na autosalonu IAA v Mnichově začátkem září. Na trh vstoupí začátkem roku 2022 a ceník startuje na 958 100 Kč.
Napsáno
Jan Páv
Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.
E-mail:
pav@driveblog.cz
[…] Nové BMW řady 2: Pořád ještě “Radost z jízdy”. […]