Praga Cars představila svůj první hypersport, na který můžeme být právem hrdí! Výkon 710 koní na tunu hmotnosti!

Vsadím se, že spoustu lidí už ani nevědělo, že společnost Praga funguje natož něco vyrábí. Současná společnost Praga Cars doteď fungovala hlavně v motorsportu se svým speciálem R1R. Avšak díky jejímu úspěchu a impulsu od bývalého jezdce formule 1 Romaina Grosjeana (mimojiné současný ambasador značky Praga Cars) se rozhodli navrhnout nekompromisní silniční hypersport jež bude vynikající na okruzích.

Základními principy vozu jsou: lehkost, karbon a benzín. Slovo lehkost je zde opravdu velmi důležité, protože vůz váží pouze 982 kilogramů (bez paliva v nádrži).  Základem karoserie je karbonový monokok, k němuž jsou připevněny karbonové panely karoserie. Vše je navrženo s ohledem na co nejlepší aerodynamiku, jejímž výsledkem je přítlak přesahující 900 kilogramů při rychlosti 250 km/h.

Podvozek využívá nezávislé zavěšení kol, odpružení push-rod a nastavitelné tlumiče. Vpředu najdeme 18palcová kola a vzadu standardně 19palcové s dodávanými pneumatikami Pirelli Trofeo R. Samozřejmostí jsou karbon-keramické kotouče o průměru 380 milimetrů a šestipístkové třmeny.

Zajímavostí vozu je pohonná jednotka. Praga Bohema využívá uprostřed uložený motor s označením PL38DETT jež vychází ze dvěma turbodmychadly přeplňovaného 3,8litrového vidlicového šestiválce od Nissanu. Motor, který taktéž pohání aktuální generaci modelu GT-R a bude ho dodávat přímo Nissan.

Pohonná jednotka následně projde úpravou u společnosti Litchfield Engineering. Hlavní změnu představuje mazání se suchou klikovou skříní, jednotka dále dostane například nová turba a další vylepšení, která mají ještě zvýšit spolehlivost a výkon.

Maximální výkon upravené motorizace prý činí až 522 kW (710k) při 6800 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 725 Nm dostupný mezi 3000 až 6000 ot/min. Udávaná maximální rychlost má být přes 300 km/h. Pokud by to nestačilo je zde možnost díky obrovskému potenciálu motoru navýšení výkonu až na 1000 koní.

Interiér vozu byl navržen v souladu s co nejnižší hmotností, přesto má nabídnout dostatek pohodlí a prostoru pro dvě až dva metry vysoké osoby. Čalounění kombinuje alcantaru s kůží. Zaujmou odkládací místa pro zavazadla, jež jsou umístěny s přístupem zvenčí před zadními blatníky. Řidič má k dispozici multimediální volant, který může zobrazit různé provozní informace vozu. 

Aktuálně Praga Bohema podstupuje závěrečné testy a výroba by měla začít ve druhém pololetí příštího roku v České republice. Kromě již zmíněného Romaina Grosjeana se na vývoji podílí bývalý Stig z Top Gearu, závodník Ben Collins.

Cílem je produkovat 20 vozů ročně,  v příštím roce jich má být 10. Produkce je plánována na čtyři roky a pro zákazníky se chystají okruhové akce k seznámení se se schopnosti vozu.

Cena činí 1,28 milionu eur bez daně (31,17 milionu korun) a Praga by Bohemu ráda nabídla na všech významných trzích, zmiňuje například Německo, Japonsko, Spojené arabské emiráty, Velkou Británii, Hongkong nebo Spojené státy americké.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz