Porsche se rozhodlo připomenout svůj legendární speciál pro náročnou Rally Dakar speciální sérií 2500 vozidel!

911 Dakar vychází ze standardního modelu 911 Carrera, oproti kterému nabídne o 50 mm zvýšený sportovní podvozek. Dále je vůz vybaven systémem zvýšení podvozku, jež dokáže zvednout příď a záď o dalších 30 mm. Tento systém nefunguje pouze k pomalé jízdě terénem ale v maximální poloze vydrží maximální rychlost až 170 km/h, poté se podvozek vrátí zpět do výchozího nastavení.

Samotný podvozek doplňují taktéž speciálně vyvinuté pneumatiky Pirelli Scorpion All Terrain se zesílenými bočnicemi a rozměry 245/45 ZR19 vpředu a 295/40 VR20 vzadu.

Pod kapotou nalezneme 3,0litrový bi-turbo přeplňovaný šestiválec s výkonem 353 kW (480k) a nejvyšším točivým momentem 570 Nm. Motor je spojený s osmistupňovou převodovkou PDK  a pohonem všech kol. Zrychlení z 0 – 100 km/h zvládne za 3,4 sekundy a může pokračovat až na 240 km/h.

Samotná standardní výbava obsahuje například PDCC stabilizační systém a systém natáčení zadní nápravy. Novinkou jsou dva jízdní režimy do terénu, jejichž úkolem je zajistit aby byl vůz stejně dynamický jak na Nürburgringu, tak na písčitém a jiném měkčím a nekonzistentním povrchu. Režim Offroad vůz automaticky zvýší a klade maximální důraz na trakci, zatímco režim Rally je určen právě na nerovné a měkké povrchy, kde vůz upřednostňuje pohon zadních kol.

Zvenčí poznáme sérii Rally hlavně podle nového pevného zadního spoileru, který je vyroben z kompozitního karbonu a výrazně rozšířených blatníků i nástavců prahů. Z detailů jsou to například červeně lakovaná tažná oka, nerezové ochranné prvky nebo ochrana pro nasávání vzduchu před odletujícími kamínky.

Exteriér vozu jde volitelně dovybavit střešním nosičem s nosností 42 kilogramů. Vhodný je například na kanystry s palivem či vodou, vyprošťovací vybavení atd. Nicméně pokud byste rádi vyrazili do divočiny, je v nabídce připraven střešní stan.

Uvnitř nalezneme sportovní sedadla, avšak pouze vpředu. Zadní lavici zde nenajdeme. Díky lehkým sklům a lehké baterii se podařilo srazit hmotnost na 1605 kilogramů. Volitelně bude k dispozici Rallye Sport Package s ochranným rámem, šestibodovými pásy a hasícím přístrojem.

Zpestřením celého vozu bude Rallye Design Package z dílny Porsche Exclusive Manuaktur. Součástí paketu je dvoubarevná kombinace spojující bílou a Gentian modrou metalízu odkazující na závodní vůz, který v roce 1984 zvítězil v závodu Paříž – Dakar. Na boku vozu přitom bude prostor pro individuální závodní čísla, která si může majitel sestavit v rozmezí 0 až 999.

Porsche 911 Dakar má vzniknout pouze v počtu 2500 kusů. Cena je zatím neznámá, avšak rozhodně nebude nízká.

Zájemce si bude moct objednat speciální hodinky Porsche Design Chronograph, které budou s vozem ladit. Hodinky jsou přitom poprvé vyrobeny z lehkého a odolného karbidu titanu, takže odolají poškrábání.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz