
Elektrický Mercedes-Benz GLC: 713 km dojezdu a technologie, kterou by mu záviděla i kosmická loď.
Mercedes-Benz GLC patří už roky mezi nejúspěšnější modely značky. Teď ale přichází v čistě elektrické verzi s technologií EQ — a jak se zdá, Mercedes si dal pořádně záležet, aby z novinky udělal nejen stylový, ale i chytrý dálkař.
Zvenku auto působí sebevědomě — maska s plným podsvícením, světlomety s motivem třícípé hvězdy, minimalistické kliky zapuštěné do karoserie a podobně laděná záď. Celkově působí GLC moderně a elegantně, přesně tak, jak byste u značky s hvězdou čekali.
Uvnitř je to pak jedna velká tech show. Dominantou kabiny je volitelný MBUX Hyperscreen s úhlopříčkou 39,1 palce, který se táhne přes celou palubku. Běží na systému MB.OS s brutálním výpočetním výkonem – zvládne až 254 trilionů operací za sekundu. V překladu? Reakce rychlejší než vaše myšlenky.
Součástí výbavy je hlasový asistent, který s vámi normálně komunikuje, a spolujezdec má k dispozici 40 aplikací včetně streamování videí. Interiér má minimum tlačítek, působí vzdušně a čistě. Luxusní atmosféru doplňuje prosklená střecha Sky Control se světelným efektem hvězdné oblohy a volitelný plně veganský interiér. Sedadla mají certifikát AGR, takže se myslí i na zdravá záda.
GLC vyrostlo – rozvor je o 84 mm delší, což znamená víc prostoru pro posádku. Kufr nabídne 570 litrů, po sklopení sedaček až 1740 litrů, a navíc má i přední úložný prostor s 128 litry. Praktické, hlavně na delší výlety.
A teď to zajímavé — GLC 400 4Matic.
Pohon všech kol, výkon 360 kW, stovka za 4,3 sekundy a maximálka 210 km/h. O energii se stará baterie s kapacitou 94 kWh, která zvládne až 713 km na jedno nabití. Rychlonabíjení přidá 300 km dojezdu za 10 minut, takže žádné dlouhé čekání na nabíječce. Rekuperace je samozřejmostí.
Ačkoli jde o elektrické SUV, nezalekne se ani terénu. Umí zobrazit, co je pod přední částí auta, a zvládne táhnout až 2,4 tuny. Díky řízení zadní nápravy (až 4,5 stupně) je i přes své rozměry velmi obratné.
Komfort zajišťuje inteligentní vzduchový podvozek, který připomíná řešení z luxusní třídy S. K tomu desítky senzorů, kamer a radarů, které spolupracují s pokročilými asistenčními systémy. Výsledkem je auto, které si poradí jak s městem, tak s dálničními přesuny.
Na trh dorazí nový elektrický GLC EQ v polovině příštího roku, cena zatím známá není. Mercedes ale plánuje nabídku motorů postupně rozšířit.
Napsáno
Jan Páv
Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.
E-mail:
pav@driveblog.cz












