Nedlouho poté co Mercedes zachránil Smart propojením s čínskou společností Geely přichází první společný model, který zároveň prezentuje nový směr automobilky Smart. 

4,2 metru dlouhé, 1,82m široké a 1,64m vysoké SUV #1 rozhodně není malé auto tak jako bychom od Smartu čekali. Hmotnost se pohybuje někde okolo 1820kg což naznačuje, že #1 nebude konvenční model.

O pohon se stará elektromotor s výkonem 200 kW a 343 Nm s náhonem pro zadní nápravu, který využívá 66 kWh baterie typu NCM (nikl-kobalt-hořčík). Na plně nabitou baterii se uváděný dojezd pohybuje mezi 420 – 440 kilometry (podle WLTP). Z 0 – 80% se dokáže díky podpoře rychlonabíjení výkonem 150 kW (DC) nabít za méně než 30 minut. Při využití “pomalého” nabíjení 22 kW (AC) se čas nabití pohybuje kolem 3,5 hodiny.

Design se z velké části inspiruje konceptem, který byl představen v loňském roce a oproti němu se moc neliší. Charakteristickým prvkem vpředu i vzadu jsou spojená světla .

Prostředí interiéru je moderní a minimalistické s moderní výbavou připomínající současné Mercedesy. Velký displej infotainmentu uprostřed má úhlopříčku 12,8 palce a digitální přístrojový štít pak 9,2 palce. Při ovládání je kladen důraz převážně na hlasové povely. S přibývajícím věkem majitel ocení funkci bezdrátových aktualizací, které dokáží modernizovat až 75% řídící jednotky. To vše v praxi znamená například zvyšující se dojezd.

Prodej nového Smartu #1 by měl začít nejprve na čínském trhu, kde se také vyrábí. Poté by měly první kusy zavítat také k nám do Evropy.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz