Technologická společnost Xiaomi již delší dobu lákala na svůj vstup mezi automobilky a její oficiálně první auto je zde. Je jím elektromobil s označením SU7.

Asi se ani nedalo čekat, že by technologická firma vyrábějící elektroniku přišla s něčím jiným než s elektromobilem. Jelikož u Applu se již podobnou myšlenkou také zabývají není proto náhoda, že Xiaomi nesmí zůstat pozadu.

Podle prvotních informací by měl být model SU7 dostupný ve dvou verzích. Základní model nabídne jeden elektromotor pohánějící zadní nápravu. Ten nabídne výkon 299 koní a 400 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 5,28 sekundy a zastaví se až na maximální rychlosti 210 km/h.

Druhou a zároveň vrcholnou verzí bude SU7 Max s dvojicí elektromotorů a pohonem všech kol. Nejvyšší výkon nabídne 673 koní a 873 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 2,78 sekundy a zastaví se až na maximální rychlosti 265 km/h.

Co se týče baterie, tak vrcholná verze bude osazena baterií s kapacitou 101 kWh a nabídne podporu rychlonabíjení. Maximální dojezd by měl činit až 800 km podle čínského standardu CLTC (podle evropského WLTP bude nižší).

Základem auta je jejich vlastní platforma s názvem Xiaomi Modena, jež je osazená elektromotory z vývoje Xiaomi HyperEngine. Nadále je vůz osazen brzdy Brembo (čtyřpístkové), adaptivní aerodynamikou, systémy ovládání brzd a kontroly stability Bosh, adaptivní kontrolou náklonů při zatáčení a řadou dalších funkcí.

Interiér automobilka zatím odhalila pouze na jedné fotce. Je vidět dnes již samozřejmé umístění velkého středového displeje infotainmentu s vlastním operačním systémem HyperOS. Samozřejmost bude také zakomponování do ekosystému Xiaomi.

Výrobu bude zajišťovat pekingský závod čínské automobilky BYD. Podle CEO společnosti Xiaomi jímž je Lei Jun, je cílem vypracovat se během 15 až 20 let mezi top 5 světových automobilek.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz