Sedm míst, hranatý design a možnost volby mezi elektřinou a spalovacím motorem. Nový Mercedes-Benz GLB míří přesně na rodiny, které chtějí prémiové SUV bez kompromisů – a ideálně i bez nutnosti hledat konkurenci.

Mercedes postupně rozjíždí novou generaci kompaktních modelů a GLB je druhým vozem, který stojí na zcela nové architektuře MMA. Ta je navržená tak, aby zvládla čistě elektrické pohony i hybridní techniku, takže automobilka má do budoucna otevřená všechna dvířka.

Zároveň jde o největší model postavený na této platformě – menší GLA se přidá až v průběhu příštího roku.

V dnes už hodně natřískaném segmentu SUV má GLB jednu poměrně zásadní výhodu. Přímou konkurenci bys hledal jen těžko. Jde totiž o jediné prémiové SUV, které lze mít jako elektromobil i se spalovacím motorem a zároveň až se sedmi sedadly. Rodinné argumenty tady zkrátka hrají první housle.

Design: hranaté geny zůstávají

Mercedes se u nové generace GLB drží osvědčeného receptu. Hranatý design, který odkazuje na ikonickou třídu G, zůstává zachován a dává jasně najevo, že tohle SUV si na žádného sportovce hrát nepotřebuje.

Verze se spalovacím motorem i elektromobil vypadají v zásadě stejně, hlavní rozdíly se odehrávají v oblasti masky přídě. Jinak bys mezi nimi na první pohled hledal rozdíly marně.

Více místa, víc praktičnosti

Díky prodlouženému rozvoru o 60 mm na výsledných 2,9 metru – což je mimochodem hodnota, která už lehce překonává větší GLC – nabízí nové GLB více prostoru ve druhé řadě a hlavně použitelnější třetí řadu sedadel.

Zavazadlový prostor má objem:

  • 540 litrů v pětimístné konfiguraci

  • 470 litrů při sedmi sedadlech

Po sklopení zadních opěradel naroste až na 1 715, respektive 1 605 litrů, takže rodinné výlety, kočárky i víkendové přesuny na chalupu zvládne bez řečí.

Interiér: Superscreen v hlavní roli

Dominantou interiéru je volitelný Superscreen, tedy jeden obří panel táhnoucí se přes celou šířku palubní desky. Ten v sobě kombinuje:

  • 10,25” displej řidiče

  • 14” centrální dotykový displej

  • 14” obrazovku infotainmentu pro spolujezdce

Vše pohání nejnovější verze systému MBUX, která se neustále aktualizuje bezdrátově a běží na grafickém enginu používaném u videoher.

Novinkou jsou také funkce umělé inteligence od Microsoftu i Googlu – Mercedes je v tomto směru dokonce první automobilkou, která je do infotainmentu nasazuje takhle naplno.

Nejprve elektromobil

Na začátku prodeje budou k dispozici čistě elektrické verze, hybrid se čtyřválcem o objemu 1,5 litru dorazí až s určitým zpožděním.

Základní elektromobil GLB 250+ nabídne výkon 200 kW, zatímco výkonnější GLB 350 4Matic se dvěma elektromotory a pohonem všech kol přidá 260 kW.

Baterie s využitelnou kapacitou 85 kWh zvládne nabíjecí výkon až 320 kW, což už je hodnota, za kterou by se nemusela stydět ani vyšší třída.

Za 10 minut nabíjení lze doplnit energii na až 260 km dojezdu (v závislosti na verzi).

Oficiální kombinovaný dojezd:

  • 542–631 km (GLB 250+)

  • 521–614 km (GLB 350 4Matic)

Cena a dostupnost

Objednávky v České republice se spustí 8. prosince 2025.

Ceny jsou následující:

  • GLB 250+ od 1 355 200 Kč vč. DPH

  • GLB 350 4Matic od 1 433 850 Kč vč. DPH

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz