
Renault Twingo — malý drzoun, který v 90. letech doslova pobláznil Evropu, se vrací. A to ne jen tak ledajak. Nová generace s označením Twingo E-Tech oživuje ducha původního modelu, ale v moderním, elektrickém balení.
Retro styl, který má šmrnc
Design nového Twinga rozhodně nezapře inspiraci původním modelem. Krátké převisy, kulaté proporce a trocha hravosti — přesně tohle Renault znovu oživil. Novinka měří 3,79 metru na délku, váží jen 1200 kg, a v kombinaci s barevnými odstíny jako Absolute Green prostě dává městu styl.
Dojem navíc podtrhují 16” nebo 18” disky kol, které vypadají, jako by si je auto půjčilo z konceptu z roku 2023.
Uvnitř jednoduchost, která funguje
Interiér se nese ve znamení minimalismu — žádné zbytečné kudrlinky, ale všechno, co má městský elektromobil mít.
Před řidičem 7” digitální přístrojovka, uprostřed 10” displej infotainmentu běžící na platformě Google s integrovaným plánovačem tras pro elektromobily. Displeje mají navíc vlastní grafiku vyvinutou přímo pro Twingo.
Palubka kombinuje barevné dekory, klasické otočné ovladače klimatizace a praktické vychytávky jako kotevní body YouClip pro uchycení příslušenství (ano, i 3D tištěného).
Kabina nabízí místo pro čtyři cestující a zadní posuvná sedadla (až o 17 cm). Kufr pojme 360 litrů, ale po sklopení zadních sedaček se dostaneš až na 1000 litrů. Dokonce lze sklopit i opěradlo předního spolujezdce, takže i v malém Twingu převezeš něco delšího než běžné nákupy z Ikey.
Elektrický základ s LFP baterií
Pod kapotou (no, spíš pod podlahou) najdeme platformu AmpR Small, kterou Renault používá i pro modely R4 a R5. Twingo E-Tech dostalo vůbec první LFP baterii (lithium-železo-fosfát) v rámci skupiny Renault — má 27,5 kWh a napájí elektromotor o výkonu 60 kW (82 k) a točivém momentu 175 Nm.
Ve městě zrychlí z 0 na 50 km/h za 3,85 s, na stovce je za 12,1 s a jede maximálně 130 km/h. Dojezd dle WLTP činí až 263 km.
Nabíjení?
AC 6,6 kW = 10–100 % za 4 h 15 min
AC 11 kW (s paketem Advance Charge) = 10–100 % za 2 h 35 min
DC 50 kW = 10–80 % za 30 min
Nechybí ani obousměrné nabíjení V2L (napájení spotřebičů) a na vybraných trzích i V2G, které umožní posílat elektřinu zpět do sítě.
Cena a dostupnost
Twingo E-Tech se bude vyrábět ve slovinském závodě Novo Mesto, přičemž první vozy dorazí na evropské trhy začátkem 2026, do Česka pak o něco později — koncem roku 2026.
Cena? Renault cílí na hranici pod 20 000 eur, tedy zhruba 487 000 Kč.
Napsáno
Jan Páv
Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.
E-mail:
pav@driveblog.cz













