Dodge udělal velmi nepopulární rozhodnutí a rozhodl se postavit nový Charger bez V8 a elektrikou pod kapotou.
Když jsme se v prosinci dozvěděli, že Dodge vyrobil poslední Challenger s V8 asi ne jeden fanoušek zaplakal. Teď ovšem přichází nástupce v podobě nového Chargeru.
Původní zpráva, že bude nabízen jen coby elektromobil, se sice nakonec (naštěstí?) nepotvrdila. Elektrickou verzi s přídomkem Daytona doplní verze konvenční Sixpack (jak název napovídá, půjde o šestiválec).
Hlavním tahákem má být již zmíněná “elektrika”, která přijde na platformě STLA Large v základním provedení R/T a v lepší verzi Scat Pack. Obě nabídnou 400V architekturu elektrické soustavy a baterii o celkové kapacitě 100,5 kWh, jejíž maximální výkon bude 550 kW.
Obě varianty nabídnou pohon všech kol díky dvěma elektromotorům. Nejvyšší výkony však budou odlišné – R/T nabídne 370 kW (503 k) a 548 Nm, kdežto maximum Scat Packu bude ležet u 499 kW (679 k) a 850 Nm. Důležitý parametr tzv. “muscle cars” je zrychlení z 0 – 60 mph (97 km/h) a to Scat Pack zvládne za 3,3 sekundy a bude moct pokračovat až na (jen na) 216 km/h.
Baterie obou verzí nabídne využitelnou kapacitu 93,9 kWh a maximální nabíjecí výkon 183 kW. To vše znamená, že nabití z 5 – 80% na dostatečně silné nabíječce zabere 32,5 minuty. Dojezd na jedno nabití by měl být až 510 km u R/T a až 418 km u Scat Packu.