Po několika povedených pokusech o zatraktivnění elektromobilů pomocí retro designu v podobě např. Hyundai Ioniq 5, přichází na řadu dlouho očekávaný zástupce z Francie.

Nový Renault 5 E-Tech je designové silně inspirován původním Renaultem 5 z roku 1972 alias R5tkou. Legendou, která byla ve Francii několik let nejprodávanějším autem a celkově se jí prodalo 9 milionů kusů po celém světě.

Původní designové křivky doplňují efektně ztvárněné full LED světlomety vpředu i vzadu. Z boku zaujmou schované kliky zadních dveří a celé to dotváří dojem třídvéřové karoserie.

Jako základ pro novou R5tku posloužila nová elektrická platforma AmpR Small určená pro elektromobily segmentu B. S rovnou podlahou a rozvorem náprav dlouhých 2,54 metru má kabinu optimalizovanou pro vnitřní prostor a disponuje zavazadlovým prostorem se základním objemem 326 litrů. S délkou 3,92 metru pak zapadá mezi kratší Twingo a delší Clio.

Přední náprava je odvozená z modelů Clio a Captur. Zadní náprava pak sází na víceprvkové zavěšení, dosud vyhrazené pouze vyšším segmentům. To vše slibuje pokročilejší jízdní vlastnosti.

Z pohledu pohonných jednotek, budou k dispozici dvě kapacity vysokonapěťového lithium-ion akumulátoru. Zpočátku bude v nabídce pouze jediná s větší kapacitou 52 kWh a dojezdem až 400 kilometrů dle cyklu WLTP. Druhý menší akumulátor s kapacitou 40 kWh nabídne dojezd až 300 kilometrů dle WLTP.

Výkony elektromotorů nabídnou tři varianty. Základní o výkonu 70 a 90 kW budou kombinovány s baterií o kapacitě 40 kWh. Silnější o výkonu 110 kW pak s baterií o kapacitě 52 kWh.

Výroba nového Renaultu 5 bude probíhat ve Francii od března 2025.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz