Maserati vrací do výroby model GranTurismo. Pod evolucí zevnějšku se skrývá revoluční technika.

Již před měsícem vyplula na povrch první fotka vzhledu nového GranTurisma a hned bylo jasné, že Maserati s ničím novým nepřijde. Vzhled karoserie byl prakticky zachován. Příď vozu s provedením přední masky a světlometů se inspirovala u supersportu MC20. Na zádi najdeme pozměněnou grafiku světel a celé dohromady to působí jako větší facelift.

Ta největší změna, která není vidět je nová platforma umožňující zástavbu jak spalovacích jednotek tak plně elektrického ústrojí. Překážkou takovéto koncepce je váha. Spalovací verze má hmotnost 1795 kilogramů, elektrická pak až 2260 kg. Přestože je přes 65% vozu vyrobeno z hliníku. 

Nabídka spalovacích verzí nového GranTurisma startuje ve verzi Modena a vrchol nabídky tvoří tradičně verze Trofeo. Obě tyto verze mají pod kapotou jednotku známou již z MC20. Jde o třílitrový, dvojitě přeplňovaný vidlicový šestiválec s výkony 365 kW (496k) při 6 500 ot/min, 600 Nm pro verzi Modena a silnější 410 kW (557k), 650 Nm pro verzi Trofeo. Díky této jednotce Modena zrychlí z 0 na 100 km/H za 3,9 sekundy a může pokračovat na rychlost 302 km/h. Trofeo pak nabídne zrychlení za 3,5 sekundy a maximálku 320 km/h.

Samotným vrcholem nabídky GranTurisma je elektrické Folgore. Využívá pohonu tří elektromotorů, kdy jeden pohání kola přední nápravy a dva se starají o ta zadní. Výkon každého elektromotoru je 300 kW (408 k), díky tomu dokáže na kola posílat maximální kombinovaný výkon až 560 kW (761 k). Maximální krouťák činí obřích 1 350 Nm.

800V baterie Folgore má kapacitu 92,5 kWh, z toho je využitelných 83 kWh. Maximální dojezd je zatím neznámý.

Nové GranTrurismo půjde do prodeje ve druhém čtvrtletí roku 2023 ve spalovacích verzích Modena a Trofeo. Elektrické Folgore přijde se zpožděním. Přesný termín ovšem neznáme. Taktéž v příštím roce dorazí stejně jako u předchůdce otevřená verze GranCabrio.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz