Minulý rok byl dost poznamenán korona krizí, to asi netřeba zmiňovat. Krize zasáhla dost oborů a jedním z nich je bezesporu automobilový trh. Lidé ve velkém šetřili a auta si kupovalo méně a méně lidí. Dnes je ale již rok 2021 a my můžeme jenom spekulovat, jestli bude lepší nebo horší. Jedinou jistotou jsou zpřísňující se emisní limity, kvůli kterým musí automobilky nesplňující je, platit astronomické pokuty. Důsledkem je velké zdražování nových aut, někde v řádech i několika desetitisíců.

Nedávno jsem si položil otázku co se vůbec dá na začátku roku 2021 pořídit do pro mě takového limitu 350 000 Kč. Proto jsem si nakonfiguroval několik aut, jež budou mít ve výbavě alespoň tyto prvky: klimatizace (to snad již samozřejmost), nějaké originál autorádio, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rezerva (dojezdová stačí), tempomat není nezbytný ale hodí se a výkon motoru minimálně kolem 70 kW. 

Jako první si ukážeme kategorii malých aut:

Škoda Fabia

Začneme u české stálice, která poslední dobou také výrazně podražila a při konfiguraci mě zarazil fakt, že při výběru prostřední výbavy Ambition a motorizace 1.0 TSI 70 kW se pohybujeme již kolem 340 000 Kč. 

A jakou konfiguraci jsem nakonec vybral? Výbavový stupeň je zlatá střední cesta v podobě Ambition (s verzí Style bych se do limitu vešel pokud bych hledal v nějakých skladovkách nebo lehkých předváděčkách ale aby byly pro všechny stejné podmínky bral jsem jen podle ceníkových cen a konfigurátorů) s motorizací 1.0 TSI 70 kW. Jediný prvek výbavy jež musel být obětován je tempomat, z důvodu vysoké ceny 9000 Kč, můžete ho mít i v paketu Ambition PLUS spolu s MaxiDotem nebo Bluetooth ale za částku 13 500 Kč. Jelikož zbyly jen nějaké 2000 do limitu, rozhodl jsem se jít cestou odlišení a za 2100 zvolil Black paket s černými 15palcovými koly a černě lakovanými doplňky. Výsledná cena 349 200 Kč.

Pokud byste chtěli stejnou výbavu ale potřebovali kombi, cena je 363 200 Kč. Jestli je to za Fabii už moc nebo ne nechám na vás, v galerii si ji můžete prohlédnout.

Citroen C3

Model C3 od Citroenu patří taktéž k velmi oblíbeným zástupcům kategorie malých aut a tak sem na něho nemohl zapomenout. 

Při výběru výbavového stupně bych nezvolil hned úplný základ ale šel bych do prostřední výbavy FEEL PACK s motorizací 1.2 PureTech 83 S&S MAN. V konfigurátoru u Citroenu se nemůžete tak trápit s výběrem doplňků jelikož jich moc není. K sérii jsem připlatil vlastně jen náhradní kolo za malých 500 Kč. Co se týče exteriéru tak můžete mít dvoubarevné lakování, to je ale zdarma takže proč toho nevyužít, aspoň zbyde na lepší barvu u které nakonec padla volba na modrou Spring za 13 000 Kč.

A výsledná cena? docela příjemných 323 400 Kč.

Hyundai i20

Nejnovější generace modelu i20 je na trhu teprve chvilku, takže ani na cestách ji není taková šance potkat. Základní cena ale není vůbec špatná. Výbava Start startuje na 279 990 Kč ve které je hodně asistentů jak to v dnešní době již musí být ale chybí klimatizace, a tak bych vybral druhou nejnižší Comfort. Konfigurátory korejských aut jsou dost omezené, jediným dalším příplatkem je Paket Club kde získáte např. LED denní svícení, dojezdovou rezervu, kožený paket atd., to vše za 20 000 Kč. Paleta motorů je zajímavá svým atmosférickým základem 1.2i 62 kW.

Moje výsledná kombinace vychází na 333 890 Kč včetně speciální prémie.

Kia Rio

Říká se nejlepší na konec, totéž platí i zde. Netvrdím že Rio je nejlepší auto této kategorie ale je mi rozhodně nejsympatičtější, hlavně tím, že si na nic nehraje. Pro někoho je až moc usedlé a konzervativní, podle mého je to ale spíš dobře.

Stejně jak u Hyundaie se ani zde moc nevyřádíte s vybíráním té správné výbavy. Výbavy jsou na výběr tři, do limitu se vejde základní Comfort s motorem 1.2 DPi s výkonem 62 kW. Tím výběr končí, sekci příplatková výbava jsem ani neměl dostupnou (neplatí pro Exclusive).

Na závěr velké plus a tím je cena, v této konfiguraci i s metalízou skvělých 312 980 Kč.

Tak toto je takový můj výběr malých aut do 350 000 Kč. Možná si říkáte, že těch aut je daleko víc za tuto cenu a s podobnou výbavou, ano to je pravda, ale jejich výkon nedosahuje ani 60 kW a jelikož kritériem byl výkon okolo 70 kW tak tam už by ten rozdíl byl moc velký. 

Dalším faktem je rozdíl ceníkové ceny v konfigurátoru a ceny skladových aut, kvůli tomu např. nové Clio se nemohlo do mého výběru dostat, jelikož s motorem Tce 90 startuje přesně na 350 000 Kč. Pokud bych ale vybíral ve skladových vozech tak by se s přehledem do výběru vešlo a šlo by jednoznačně o mého favorita.

 

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz