Čistě elektrické Porsche Taycan přichází se svojí druhou karosářskou variantou. Jedná se o zvýšené oplastované kombi, výhradně s pohonem všech kol. Dost přesným předobrazem byl koncept Mission E Cross Turismo. 

Tím, že se jedná o kombi, začněme zprávou český národ hodně zajímající. Objem zavazadelníku činí 405 litrů, po sklopení zadních sedaček až 1171 litrů. Dalším řešením zvětšujících praktičnost je např. střešní nosič až na tři kola, nebo střešní box zvládající rychlost až 200km/h.

Pokud byste chtěly využít přednosti verze Cross Turismo, vyplatí se připlatit za paket Off-Road Design. Zvýší světlou výšku o 30mm a přidá speciální klapky na prazích a nárazníkách pro lepší ochranu karoserie.

Standardní jízdní mód Gravel dokáže přizpůsobit nastavení vozu silnicím se špatným povrchem. Oproti výchozímu Taycanu je světlá výška zvýšená o 30mm a s přibývající rychlostí se podvozek snižuje pro lepší obtékání vzduchu.

Dostupných variant motorů je několik. Všechny využívají dvou elektromotorů, u každé nápravy jeden. Základem je Taycan 4 Cross Turismo s výkonem 280 kW, následuje Taycan 4S Cross Turismo se 360 kW a Taycan Turbo Cross Turismo se 460 kW. Vrchol, kterým je Taycan Turbo S Cross Turismo nabízí výkon také 460 kW, avšak díky funkci overboost (dokáže krátkodobě zvýšit výkon, dostupná pro všechny verze) až 560 kW. 

Prodej by měl začít v průběhu léta 2021. Ceny na německém trhu začínají na částce 93 635 eur, tedy nějakých 2,45 milionu korun.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz