Poslední dobou přicházely z Renaultu převážně negativní zprávy o konci několika modelů. Zmínit můžeme například vlajkovou loď Talisman, legendární MPV Espace, Kadjar s největší SUV Koleos. Důvod? Nepříliš přesvědčivé prodeje a postupný přechod na elektromobilitu.

Jelikož ale nemůže zmizet polovina nabídky bez pořádného nástupce, rozhodl se Renault vsadit na jednu kartu.

Nový zástupce segmentu SUV model Austral s délkou 4,51 metru má primárně nahradit model Kadjar ale provedením a zpracováním míří mezi vlajkové lodě. Designově rozvíjí již představený designový jazyk u nového Meganu E-Tech. Do budoucna můžeme počítat ještě se dvěmi karosářskými verzemi. Stylovější verze SUV-kupé a rodinná sedmimístná.

Interiér taktéž kopíruje nový Megane se zcela novým volantem, digitálním přístrojovým štítem a vertikálně umístěnou obrazovkou multimediálního systému. Palubní deska a výplně dveří jsou pak zpracovány z hodnotných materiálů.

Ve výbavě nesmí chybět prvky jako Matrix LED světlomety, 360 stupňové sledování kolem vozu, head-up displej nebo systém řízení zadních kol 4Control.

Pod kapotou Austral sází na tradiční spalovací techniku, ačkoli za oběť padly vznětové motorizace. Nejprve bude nabídka zahrnovat dvě 1.3 TCe o výkonech 103 (manuál/automat) a 118 kW(automat, 4×2/4×4), silnější verze je pak pouze s 12V mikrohybridem.

Kdo si počká bude moct počítat ještě s novým tříválcem 1.2 TCe o výkonu 96 kW a 230 Nm, který spolupracuje se 48V mild hybridem. Do budoucna bude 1.2 sloužit také jako základ pro plnotučný hybrid s výkony 118 a 132 kW.

Jestli bude prodejně lepší než předchůdci se teprve ukáže, nicméně pro Renault je to nesmírně důležitý model.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz