Když se Honda rozhodla jít u svého čistě elektrického modelu e cestou retro vzhledu hned to s sebou přineslo spoustu kladných reakcí. Dalo by se říci, že Honda se trefila do černého. O to víc se dalo čekat, že některá další automobilka se pokusí jít stejnou cestou. No a netrvalo dlouho a tou automobilkou je Hyundai se svým novým modelem Ioniq 5. Označení Ioniq doposud nesl jeden model to se ale mění, nově z tohoto označení vznikla čistě elektrická rodina (obdoba rodiny I.D.).

Vraťme se zpátky k Ioniqu 5, který se podle tvůrců inspiruje designem modelu Hyundai Pony. Vpředu se nachází kapota ve tvaru velké lastury a nárazník s tvary písmene V. Důležitým rozpoznávacím znakem celého vozu jsou světlomety s diodovou technikou připomínající pixely (hlavně vzadu). Celé auto je velice uhlazené, samozřejmě pro co nejlepší aerodynamiku. Osobně se nemůžu zbavit hodně konzervativního dojmu, například oproti novému Tucsonu působí konzervativně až moc.

Velkým překvapením jsou rozměry. Ačkoli na první pohled může vypadat jako klasický kompaktní hatchback, podle automobilky jde o crossover. Délka činí 4635mm, šířka 1890mm, výška 1605mm a rozvor náprav úctyhodných 3000mm. Tady slovní spojení klame tělem teprve dává smysl. Po těchto informacích ani objem kufru 531 litrů už nevyrazí dech. Kufr jako u Tesly najdeme také vpředu (51litrů, respektive 24litrů u čtyřkolky).

Interiér se nese v duchu udržitelnosti, to znamená recyklované PET lahve, příze z rostlinných materiálů, ekologicky zpracovaná kůže a mnohem víc.

K dispozici bude několik konfigurací pohonů. Základní jeden elektromotor umístěný vzadu o výkonu 125 kW a 350 Nm, baterie 58 kWh. Se stejnou baterií bude na výběr i pohon 4×4 se systémovým výkonem 173 kW a 605 Nm. Větší baterie 72,6 kWh nabídne výkon 160 kW a 350 Nm u zadokolky (nejdelší dojezd 480 kilometrů) a 225 kW, 605 Nm u čtyřkolky. Zajímavostí je možnost připojit přívěs o hmotnosti až 1600kg.

Nabití z 10 na 80 procent na nabíječce o výkonu 350 kW zabere pouhých 18 minut. U ultrarychlého nabíjecího stojanu stačí nabíjet pět minut pro získání dojezdu 100 kilometrů.

Nabíjet nemusíte ale jen vy auto u stojanu. Ioniq totiž disponuje palubní technologií V2L (Vehicle-to-Load), díky které můžete buď za jízdy nebo na místě nabíjet jakákoli jiná elektrická zařízení příkonem až 3,6 kW.

Dostupnost nového Ioniqu 5 záleží na regionu, nicméně prvních kusů bychom se mohli dočkat již v první polovině letošního roku.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz