V kategorii rychlých elektrických gt nebylo zatím tak těsno. O dva hlavní posty se dělili hlavně Tesla Model S Performance a novinka v podobě Porsche Taycan. A právě proti druhému jmenovanému vyjíždí koncernový sourozenec Audi E-Tron GT a první elektromobil rodiny Audi Sport RS E-Tron GT.

Začněme u vzhledu, který byl navržen pro co nejlepší aerodynamiku s koeficientem odporu vzduchu Cx 0,24. Tvarově se jedná o elegantně sportovní čtyřdveřové kupé, z boční siluety dost podobné již zmiňovanému Taycanu. Auto má na délku necelých pět metrů 4,99m, šířka 1,96m, výška pouze 1,41m a rozvor činí 2,9m.

Jak už je u Audi zvykem tak i Gtčko se pyšní dokonalou světelnou technikou v podobě Matrix LED, či vrcholnou laserovou technologií. Zadní část se světly inspirovala například u modelu A7. 

Interiér v sobě nezapře prvky Audi, na pohled velice kvalitní a zaměřený na řidiče. Velkou zajímavostí je rozhodně ovládání teploty či klimatizaci klasickými hardwarovými ovladači a tlačítky. U ostatních modelů je zvykem ovládání přes dotykový displej ale tohle je velice příjemná změna (že by konečně při vývoji zvítězil rozum?). Když už jde o ten elektromobil tak nepřekvapí větší důraz na udržitelnost v podobě náhrady tradiční kůže za recyklované materiály.

O pohon standardního provedení se starají dva elektromotory tvořící pohon všech kol. Přední s výkonem 175 kW doplňuje zadní s 320 kW. Systémový výkon tedy dosahuje 350 kW nebo 390 kW v režimu boost s aktivním launch controlem po dobu 2,5 sekund. Zrychlení z nuly na stovku za 4,1 s a maximální rychlost 245 km/h.

Nejžhavější verzí bude přesto verze RS, která na přední elektromotor nabídne stejný výkon, avšak zadní s výkonem 335 kW dává systémový výkon hodně slušných 440 kW. V boost režimu až 475 kW. Akcelerace 3,3 s na stovku a 250 km/h maximální rychlost dělají z verze RS zajímavé náčiní.

Důležitý parametr elektromobilů dojezd. Standardní provedení podle metodiky WLTP umožňuje na jedno nabití až 488 km, verze RS 472 km. Maximální rychlonabíjecí výkon činí 270 kW, dojezd 100 km za nějakých pět minut, to nezní špatně.

Předprodej v České republice startuje ve druhé polovině února s cenou 2 774 900 Kč za standard a 3 756 900 Kč za RS.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz