Již nějakou dobu nebylo tajemstvím, že druhá generace nejmenšího SUV od Porsche přijede jako čistý elektromobil. Nabídne výkon až 639 koní a dojezd až 613 km.

Porsche představilo druhou generaci nejmenšího SUV Macan. Přijíždí coby elektromobil  a nabídka bude zatím představovat dvě verze, Macan 4 a Macan Turbo. Do budoucna se však nabídka ještě rozšíří.

Vnější design se inspiruje aktuálním designovým jazykem značky. Přední část působí velice robustně a světla jsou rozdělená do dvou úrovní. Horní část nepostrádá výrazné čtyři LED segmenty, typické pro všechny Porsche. Celé auto má pak siluetu SUV kupé a mimo jiné díky tomu činí koeficient odporu vzduchu pouze 0,25.

Jako základ vozu slouží čistě elektrická 800V platforma PPE (Premium Platform Electric), kterou Porsche vyvíjí ve spolupráci s Audi. Rozměry celého auta činí 4786 mm na délku, 1938 mm na šířku, 1622 mm na výšku a rozvor má 2893 mm. Celkově je tak nový Macan větší než předchozí generace.

Stejně tak jako zevnějšek tak také interiér v sobě nezapře svůj původ. Palubní deska jakoby z oku vypadla ostatním modelům od Porsche. V palubní desce můžete mít až tři obrazovky. Před řidičem najdeme 12,6palcový digitální přístrojový štít, uprostřed 10,9palcovou obrazovku infotainmentu a volitelně před spolujezdcem najdeme další 10,9palcovou obrazovku multimédií na kterou řidič přes speciální displej neuvidí.

Obě zatím představené verze Macan 4 i Macan Turbo jsou vždy vybaveny pohonem všech kol, který zajišťují dva elektromotory. Ty jsou napájeny z 800V baterie s kapacitou 100 kWh. Oproti modelu Taycan nabízí baterie vylepšenou chemii i design a nabíjení podporuje výkon až 270 kWh.

Samotné nabíjení na výkonných 800V nabíječkách z 10 na 80% by mělo zabrat 21 minut. Na pomalejších 400V nabíječkách dokáže zabudovaný spínač baterii rozdělit na dvě 400V baterie pro rychlejší nabíjení při nižším výkonu.

Základní Macan 4 nabídne maximální výkon 300 kW (408 k) a 650 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 5,2 sekundy a jeho maximální rychlost činí 220 km/h. Dojezd dle WLTP v kombinovaném režimu by se měl pohybovat v rozmezí 516 až 613 km, v městském režimu pak 665 až 784 km.

Zatím nejvýkonnější Macan Turbo nabídne maximální výkon 470 kW (639 k) a 1130 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 3,3 sekundy a jeho maximální rychlost činí 260 km/h. Dojezd dle WLTP v kombinovaném režimu by se měl pohybovat v rozmezí 518 až 591 km, v městském režimu pak 670 až 765 km.

Nový Macan bude rovněž vybaven také podvozkem Porsche Active Suspension Management (PASM) se vzduchovým odpružením. V nabídce však zůstávají i ocelové pružiny. Tlumiče jsou pak vybaveny dvěma ventily pro ještě lepší nastavení. 

Výroba se rozběhne v průběhu roku v německém Lipsku. První kusy dorazí zákazníkům během poloviny tohoto roku.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz