Nová generace legendární M2 je zde! Šestiválec, manuál, “zadohrab” aneb recept jak stvořit správné BMW.
Když před nedávnou dobou unikly na veřejnost první fotky nové M2 byly všeobecné pocity dost rozpačité. Kudy se to BMW vydává po designové stránce?. Dnes již ale známe oficiálně její podobu a technické specifikace. Působí dost slibně.
Oproti “obyčejné” řadě 2 zaujme o dost agresivnějším vzhledem. Vpředu nenajdeme obří vertikální ledvinky jako u větší sestry M4, nýbrž nezvykle hranaté s horizontálním žebrováním. Velký důraz při návrhu auta byl kladen na chlazení a ideální oblékání vzduchu, proto nepřekvapí obří nasávací otvory v dolních rozích předního nárazníku.
Karoserie má vytáhlé blatníky a prahy inspirované závodním vozy BMW M. Boční silueta je charakteristická svou dlouhou kapotou a kabinou posunutou vzad díky čemuž v sobě svůj původ nezapře.
Zadní část má v sobě kousek předchozí generace jako například vertikální odrazky ve vytažených blatnících. Na víku kufru nalezneme lehkou odtrhovou hranu a ve spodní části zase difuzor se čtyřmi koncovkami výfuků.
Nabídka barev se skládá ze dvou pastelových a tří metalických barev. V podbězích jsou standardně exkluzivně navržená dvoubarevná M kola z lehké slitiny s průměrem 19“ vpřed a 20“ vzadu, obutá do pneumatik s rozměrem 275/35 ZR19 vpředu a 285/30 ZR20 vzadu. Volitelně jsou však k dispozici i kola z nabídky M Performance s průměrem 20“ vpředu a 21“ vzadu.
Pod kapotou nové M2 se neukrývá nic jiného než dá se říci legendární 3,0litrový zážehový řadový šestiválec s přeplňováním M TwinPower Turbo. Maximální výkon činí 338 kW (460k) při 6250 min-1. Nejvyšší točivý moment 550 Nm je dostupný v rozmezí 2650 až 5870 min-1.
Motor je spojen buď s osmistupňovou převodovkou M Steptronic s logikou řazení Drivelogic nebo šestistupňovým manuálem. Zrychlení z 0-100 km/h s automatem činí 4,1 sekundy, manuál je o 0,2 sekundy pomalejší. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, avšak za příplatek je možné zvýšení až na 285 km/h. Auto je a bude vždy pouze zadokolka s aktivním M diferenciálem, který nabízí až 100% svorný účinek.
Využitý podvozek, původně navržený pro M3/M4 má zajistit skvělé jízdní zážitky. Rozložení váhy se téměř blíží ideálnímu poměru 50:50 a nechybí vysoká tuhost karoserie v ohybu i krutu. Tuhost karoserie zvyšují i specifické M výztuhy, spojující například horní uložení tlumičů s přední částí vozu a přepážkou mezi motorem a kabinou. Pomocný rám přední nápravy je zesílen hliníkovým plechem, střední a zadní část podlahy je vyztužena doplňkovými prvky v C sloupcích i výztuhami v zavazadelníku a vyztužen je i rám zadní nápravy.
M specifickou přední nápravu s oddělenými dvojitými spodními rameny tvoří nově vyvinutá hliníková příčná ramena s kulovými čepy, podélná hliníková spodní ramena s nově navrženým uchycením, kované otočné ložisko svisle pružící a tlumicí vzpěry a odlehčené náboje kol s velkým negativním odklonem. Vzadu je specifická pětiprvková náprava s M komponenty. Systém řízení M Servotronic nabízí nastavitelnou odezvu řízení a standardem je také adaptivní M podvozek s elektronicky řízenými tlumiči.
Vynikající brzdný výkon slibují dvoudílné šestipístkové M brzdy s pevnými třmeny a kotouči o průměru 380 mm na předních kolech a jednopístkových plovoucích třmenů s kotouči o průměru 370 mm vzad. V menu M setu lze navíc vybrat ze dvou citlivostí brzdového pedálu.
Uvnitř v kabině nalezneme nový větší multimediální systém s 12,3“ digitálním přístrojovým štítem a 14,9“ infotainmentem. Ve standardu je kabina vybavena sportovními sedadly s čalouněním v kombinaci Sensatec/Alcantara. Za příplatek jsou exkluzivní M Sportovní sedadla s výraznějšími bočnicemi nebo M karbonová skořepinová sedadla. Díky nim zažijete ryzí závodní atmosféru a současně oproti standardním M Sportovním sedadlům snižují hmotnost o 10,8 kilogramu.
Cena nového BMW M2 pro český trh bude začínat na 1 835 600 Kč. Prodej odstartuje v dubnu 2023 a výábět se bude spolu s řadou 2 Coupé v továrně BMW Group v San Luis Potosí v Mexiku.
Napsáno
Jan Páv
Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.
E-mail:
pav@driveblog.cz