Současná třetí generace Mini je na trhu už nějaký ten pátek a tak nastal čas pro nějaký větší facelift. Ten bude součástí modelového roku 2022 a dotkne se všech verzí od třídveřové nebo pětidveřové až po nejsilnější John Cooper Works nebo elektrické Cooper SE.
Asi nejvýraznější změnou je nová přední maska, jejíž střední část je nově lakovaná v barvě karoserie (někomu může skoro připomínat, že se jedná o elektromobil). Nový je také vzhled celého předního nárazníku. Přední LED světla jsou nově ve standardu.
V upravených lemech podběhů najdeme standardně 17 nebo 18palcová kola. A vše končí na zádi kde najdeme lehce přepracovaný nárazník, který má po vzoru přídě více lakovaných ploch. Zadní světla se nezměnila a nadále nabízejí unikátní design britské vlajky Union Jack.
Nabídka barev je ještě více pestrá, rozrostla se o tři nové odstíny, šedá Rooftop Grey, modrá Island Blue a žlutá Zesty Yellow. Nejzajímavější barevnou variantou bude bezesporu nová vícebarevná střecha Multitone, ta se vyznačuje barevným přechodem třech odstínů od modré San Marino Blue až po černou Jet Black. Při výběru kol můžete vybírat z pěti nových variant, dříve dostupných jen pro limitované edice.
Novinky pokračují v interiéru kde najdeme méně chromu a nově upravené výdechy ventilace. U čalounění můžete nově vybrat sportovní sedadla v barevném provedení Light Chackered a do rukou chytit nový volant, poprvé s vyhříváním. Pro milovníky moderních technologií je dobrou zprávou nový multifunkční přístrojový štít s 5palcovým barevným displejem a centrální 8,8palcový infotainment s leskle černým povrchem.
Každého ale také zajímá co se nachází pod kapotou, tam se zabydleli tříválcové a čtyřválcové motory s technologií Mini Twin Power Turbo, jež splňují emisní normu Euro 6d. Tříválcové motory mají objem 1.5 litru s výkony 55 kW, 75 kW a 100 kW. Vrcholem je čtyřválcový dvoulitr u verze John Cooper Works, jehož výkony jsou 136 kW nebo 170 kW.
Co se týče elektrické varianty Cooper SE, ta sází na elektromotor o výkonu 135 kW. Lithium-iontová baterie má kapacitu 32,6 kWh a podle WLTP umožňuje dojezd 203 až 234 kilometrů.
Na závěr milé překvapení v podobě nižší ceny základních verzí. Mini s třídveřovou karoserii začíná na 505 700 Kč, pětidvířko 527 800 Kč a na konec Cabrio od 622 700 Kč.
Napsáno
Jan Páv
Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.
E-mail:
pav@driveblog.cz