
Porsche Cayenne — model, který svého času zachránil značku — se posouvá do nové éry. Přichází jako čistě elektrické SUV a staví na moderní platformě PPE, stejně jako elektrický Macan. Se současnou spalovací verzí nesdílí prakticky nic — tohle je úplně nový příběh.
Design: pořád Cayenne, ale větší jistota na silnici
Novinka se drží známých tvarů, jen působí ještě sebevědoměji.
Měří 4985 mm na délku, 1980 mm na šířku a 1674 mm na výšku. Rozvor narostl na 3023 mm, což znamená víc prostoru hlavně vzadu.
Zavazadelník nabídne 781 až 1588 litrů, plus 90litrový frunk. A ano — i jako elektromobil táhne vlek až 3,5 tuny.
High-tech interiér s displeji pro všechny
Dominantou kabiny je prohnutý OLED displej uprostřed palubky, doplněný o pár fyzických tlačítek — Porsche ví, že to řidiči ocení.
Řidič má k dispozici 14,25” digitální přístroje, volitelně doplněné o 87” head-up displej s rozšířenou realitou.
A aby se spolujezdec nenudil: 14,9” displej přímo před ním — může ovládat aplikace nebo sledovat video, aniž by rušil řidiče.
Zadní sedadla jsou elektricky nastavitelná, takže si cestující vyberou mezi komfortem a maximální kapacitou kufru.
Dva výkony, oba brutální
Startuje se se dvěma verzemi — obě s pohonem všech kol:
Cayenne Electric
300 kW (408 k) běžně
325 kW (442 k) s Launch Control
0–100 km/h za 4,8 s
maximálně 230 km/h
Cayenne Turbo Electric
až 850 kW (1156 k) s Launch Control
1500 Nm
0–100 km/h za 2,5 s
0–200 km/h za 7,4 s
maximálně 260 km/h
Turbo verze používá přímé olejové chlazení zadního elektromotoru, aby zvládla opakovaný výkon bez únavy.
Rekuperace jak z Formule E
Brzdná rekuperace dosahuje až 600 kW.
V praxi to znamená, že 97 % brzdění zvládají elektromotory — klasické brzdy jsou spíš v záloze.
Pro Turbo je možné mít i keramické brzdy PCCB.
Standardem je adaptivní vzduchový podvozek, k dispozici je i řízení zadní nápravy a poprvé pro Cayenne také aktivní odpružení.
Dojezd a nabíjení: dlouhé trasy bez stresu
Baterie má 113 kWh a díky 800V systému:
dojezd WLTP až 642 km (Cayenne)
až 623 km (Turbo)
rychlonabíjení až 390–400 kW
10–80 % za méně než 16 minut
300+ km dojezdu doplněno za 10 minut
Takže — kafe, WC a jede se dál.
Dostupnost a ceny
Objednávky běží už teď.
V Česku startuje cena na:
2 689 941 Kč za Cayenne Electric
4 242 960 Kč za Cayenne Turbo Electric
Ve srovnání s Taycanem jsou oba modely levnější — Turbo dokonce o více než 300 tisíc korun.
Napsáno
Jan Páv
Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.
E-mail:
pav@driveblog.cz







