Porsche Cayenne — model, který svého času zachránil značku — se posouvá do nové éry. Přichází jako čistě elektrické SUV a staví na moderní platformě PPE, stejně jako elektrický Macan. Se současnou spalovací verzí nesdílí prakticky nic — tohle je úplně nový příběh.

Design: pořád Cayenne, ale větší jistota na silnici

Novinka se drží známých tvarů, jen působí ještě sebevědoměji.

Měří 4985 mm na délku, 1980 mm na šířku a 1674 mm na výšku. Rozvor narostl na 3023 mm, což znamená víc prostoru hlavně vzadu.

Zavazadelník nabídne 781 až 1588 litrů, plus 90litrový frunk. A ano — i jako elektromobil táhne vlek až 3,5 tuny.

High-tech interiér s displeji pro všechny

Dominantou kabiny je prohnutý OLED displej uprostřed palubky, doplněný o pár fyzických tlačítek — Porsche ví, že to řidiči ocení.

Řidič má k dispozici 14,25” digitální přístroje, volitelně doplněné o 87” head-up displej s rozšířenou realitou.

A aby se spolujezdec nenudil: 14,9” displej přímo před ním — může ovládat aplikace nebo sledovat video, aniž by rušil řidiče.

Zadní sedadla jsou elektricky nastavitelná, takže si cestující vyberou mezi komfortem a maximální kapacitou kufru.

Dva výkony, oba brutální

Startuje se se dvěma verzemi — obě s pohonem všech kol:

Cayenne Electric

  • 300 kW (408 k) běžně

  • 325 kW (442 k) s Launch Control

  • 0–100 km/h za 4,8 s

  • maximálně 230 km/h

Cayenne Turbo Electric

  • 850 kW (1156 k) s Launch Control

  • 1500 Nm

  • 0–100 km/h za 2,5 s

  • 0–200 km/h za 7,4 s

  • maximálně 260 km/h

Turbo verze používá přímé olejové chlazení zadního elektromotoru, aby zvládla opakovaný výkon bez únavy.

Rekuperace jak z Formule E

Brzdná rekuperace dosahuje až 600 kW.

V praxi to znamená, že 97 % brzdění zvládají elektromotory — klasické brzdy jsou spíš v záloze.

Pro Turbo je možné mít i keramické brzdy PCCB.

Standardem je adaptivní vzduchový podvozek, k dispozici je i řízení zadní nápravy a poprvé pro Cayenne také aktivní odpružení.

Dojezd a nabíjení: dlouhé trasy bez stresu

Baterie má 113 kWh a díky 800V systému:

  • dojezd WLTP až 642 km (Cayenne)

  • až 623 km (Turbo)

  • rychlonabíjení až 390–400 kW

  • 10–80 % za méně než 16 minut

  • 300+ km dojezdu doplněno za 10 minut

Takže — kafe, WC a jede se dál.

Dostupnost a ceny

Objednávky běží už teď.

V Česku startuje cena na:

  • 2 689 941 Kč za Cayenne Electric

  • 4 242 960 Kč za Cayenne Turbo Electric

Ve srovnání s Taycanem jsou oba modely levnější — Turbo dokonce o více než 300 tisíc korun.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz