
Šestá generace městského hatchbacku Renault Clio přichází skoro jako z jiné planety. Nový design, větší rozměry a moderní technologie nechybí, přitom ale Clio stále nabídne i klasické spalovací motory a efektivní hybrid.
Renault Clio je na evropských trzích už dlouho stálicí. Pátá generace byla hitem, facelift ji jen vylepšil – ale teď přišla šestá generace, která mění pravidla hry.
Design: výrazné linie a moderní detaily
Nové Clio zaujme na první pohled. Přídí dominují výrazná denní světla a diamantový motiv v nárazníku, který odkazuje na logo značky. Ze strany připomíná kompaktní kupé díky sklonu střechy, přitom však narostlo: rozvor 2,59 m, délka 4,12 m, šířka 1,77 m a výška 1,45 m. V podbězích s černými lemy jsou kola o průměru až 18 palců.
Interiér: technologie a udržitelnost
Uvnitř najdeme prostředí, které je povědomé z modelů R4 a R5. Dva displeje po 10,1 palcích, centrální infotainment nakloněný k řidiči, čalounění a ambientní osvětlení podle výbavy. Kabina je vzdušná, praktická a nabízí bohatý úložný prostor. Díky přesunutí voliče automatické převodovky do sloupku řízení vzniklo více místa ve středovém tunelu.
Renault dbá i na udržitelnost: více recyklovaných materiálů najdeme v kabině, exteriéru i na kolech (až 50 % recyklovaného hliníku v 18“ kolech).
Pohonné jednotky: hybrid i klasika
Nové Clio stojí na platformě CMF-B a hlavní novinkou je hybrid E-Tech s výkonem 160 koní. Základem je 1,8litrový čtyřválec, který spolupracuje se dvěma elektromotory a 1,4kWh baterií s inteligentní převodovkou.
Díky tomu zvládá Clio zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,3 s, což je o sekundu rychlejší než předchůdce, a kombinovaná spotřeba je jen 3,9 l/100 km. Dojezd s plnou nádrží překračuje 1000 km.
Kromě hybridu nabídne Renault i základní tříválec 1,2 TCe 115 koní (manuál i dvouspojkový automat) a později i Eco-G 120 koní s LPG.
Technologie a konektivita
Clio šesté generace dostane také spoustu moderních systémů: od asistenčních systémů, přes prémiový zvuk až po OpenR Link s Google službami.
Nové Clio bude možné objednat ještě v letošním roce a první vozy dorazí k zákazníkům v roce 2026. Ceny zatím automobilka neoznámila.
Napsáno
Jan Páv
Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.
E-mail:
pav@driveblog.cz
















