Volkswagen představil druhou generaci modelu T-Roc. První generace z roku 2017 se vyšvihla mezi nejprodávanější modely značky – na silnicích už jezdí přes dva miliony kusů. Není divu, že očekávání od novinky jsou velká.

Designově T-Roc zapadá mezi menší T-Cross a větší Tiguan. Předek dostal moderní LED světlomety (za příplatek i Matrix technologii) a nechybí ani podsvětlené logo. Vzadu zase najdeme propojená světla s další svítící linkou a taktéž podsvětlené logo

Novinka narostla – délka se protáhla o 12 centimetrů na 4,37 metru a rozvor o necelé 3 centimetry. V praxi to znamená hlavně víc prostoru na zadních sedačkách. Silueta připomíná SUV-kupé, takže kromě praktičnosti vypadá i dost elegantně.

Interiér se nese v duchu posledních Volkswagenů – minimum tlačítek, maximum obrazovek. Před řidičem digitální budíky, uprostřed infotainment s úhlopříčkou až 12,9 palce. Klimatizace se ovládá už jen přes displej (což asi všechny nepotěší), ale tlačítka na volantu naštěstí zůstala klasická. Volič převodovky se přesunul pod volant, takže na středové konzoli vzniklo víc prostoru.

VW slibuje i lepší materiály – měkčené plasty, prémiový pocit z kabiny a třeba i masážní sedadla nebo head-up displej. Kufr narostl na 475 litrů a vzadu přibylo 12 centimetrů pro kolena. K dispozici jsou také moderní asistenty, parkovací systém nebo chytrý tempomat.

Pod kapotou startuje nabídka s mild-hybridním čtyřválcem 1.5 eTSI ve dvou verzích – 116 a 150 koní. Později se přidají i dva nové hybridní systémy. Samozřejmě nebude chybět ani čtyřkolka 4Motion, silnější 2.0 TSI a časem i sportovní T-Roc R.

Výbavy začínají u základního T-Rocu, pokračují přes Life a Style až po sportovní R-Line. Na výběr bude šest barev laku a černá střecha jako bonus.

Ceny v Německu startují od 30 845 eur (cca 757 tisíc korun) za základní motor 1.5 eTSI s 85 kW.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz