Současná generace modelu 911 s označením 992 je na trhu již od roku 2019 a tak příchod modernizace nikoho nepřekvapí. Největší novinkou je nasazení hybridního pohonu.

Na pohled byste asi stěží hádali nějakou změnu. Lehce upraveny byly nárazníky s novými nasávacími otvory a grafika zadních svítilen. To hlavní se ale odehrálo pod kapotou.

Jako první přichází modernizované Porsche 911 ve verzi GTS. Hybridní systém zvaný T-Hybrid zde využívá elektrického turbodmychadla výfukových plynů, které umožňuje použití pouze jednoho turbodmychadla místo dřívějších dvou. Integrovaný elektromotor, umístěný mezi kompresorem a turbínovým kolem, okamžitě uvádí turbodmychadlo do otáček a tím se okamžitě vytvoří plnicí tlak. Elektromotor v turbodmychadle výfukových plynů funguje zároveň jako generátor. Vyrábí až 11 kW, 15 koní, z proudu výfukových plynů.

Součástí pohonného ústrojí je také synchronní elektromotor s permanentními magnety, integrovaný do nové osmistupňové dvouspojkové převodovky. Už z volnoběhu tento elektromotor podporuje spalovací motor boxer točivým momentem až 150 Nm a poskytuje zvýšení výkonu až o 40 kW.

Oba elektromotory spojuje kompaktní vysokonapěťová baterie, která velikostí a hmotností odpovídá běžné 12voltové startovací baterii. Uchovává až 1,9 kWh energie a pracuje při napětí 400 V.

Pokud jde o samotné spalovací srdce pohonu. Jedná se o nově vyvinutý boxer o objemu 3,6 litru. Ten má zvětšené vrtání o 97 mm a zvýšený zdvih o 81 mm zvyšují zdvihový objem o 0,6 litru ve srovnání s předchůdcem.

Samotný výkon motoru bez elektrické asistence činí 357 kW a 570 Nm točivého momentu. Celkový kombinovaný výkon pak 398 kW a 610 Nm.

Komu i přes parametry hybrid nevoní, může sáhnou po základní verzi Carrera. Ta sází stále čistě na spalovací verzi pohonu. Konkrétně na značně přepracovaný třílitrový šestiválec o výkonu 290 kW a 450 Nm.

Z karosářských variant bude nadále na výběr pro Carreru mezi kupé a kabrioletem s pohonem zadních kol. Pro verzi GTS pak také varianta Targa a pohon všech kol.

Základní cena novinky je 3 290 111 korun vč. DPH.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz