Dodge udělal velmi nepopulární rozhodnutí a rozhodl se postavit nový Charger bez V8 a elektrikou pod kapotou.

Když jsme se v prosinci dozvěděli, že Dodge vyrobil poslední Challenger s V8 asi ne jeden fanoušek zaplakal. Teď ovšem přichází nástupce v podobě nového Chargeru.

Původní zpráva, že bude nabízen jen coby elektromobil, se sice nakonec (naštěstí?) nepotvrdila. Elektrickou verzi s přídomkem Daytona doplní verze konvenční Sixpack (jak název napovídá, půjde o šestiválec).

Hlavním tahákem má být již zmíněná “elektrika”, která přijde na platformě STLA Large v základním provedení R/T a v lepší verzi Scat Pack. Obě nabídnou 400V architekturu elektrické soustavy a baterii o celkové kapacitě 100,5 kWh, jejíž maximální výkon bude 550 kW.

Obě varianty nabídnou pohon všech kol díky dvěma elektromotorům. Nejvyšší výkony však budou odlišné – R/T nabídne 370 kW (503 k) a 548 Nm, kdežto maximum Scat Packu bude ležet u 499 kW (679 k) a 850 Nm. Důležitý parametr tzv. “muscle cars” je zrychlení z 0 – 60 mph (97 km/h) a to Scat Pack zvládne za 3,3 sekundy a bude moct pokračovat až na (jen na) 216 km/h.

Baterie obou verzí nabídne využitelnou kapacitu 93,9 kWh a maximální nabíjecí výkon 183 kW. To vše znamená, že nabití z 5 – 80% na dostatečně silné nabíječce zabere 32,5 minuty. Dojezd na jedno nabití by měl být až 510 km u R/T a až 418 km u Scat Packu.

Pokud jde o spalovací motory, tak ty v nabídce zastoupí šestiválec. Konkrétně se jedná o třílitrovou řadovou jednotku jménem Hurricane se dvěma turbodmychadly. V nabídce bude od modelového roku 2025. Výběr bude ze dvou verzí S.O. (313 kW) a H.O. (410 kW). Poháněna budou pravděpodobně jen zadní kola, zatím však nejde o porozenou zprávu.

O brzdný účinek se postarají kotouče o průměru mezi 354 a 410 mm vpředu a 350/410 mm vzadu. Vpředu budou pracovat šestipístkové třmeny, vzadu čtyřpístkové, a k zastavení jim budou pomáhat pneumatiky o šířce až 305 mm vpředu a až 325 mm vzadu, opět v závislosti na provedení.

Kromě techniky je velkou novinkou také nabídka dvou karosářských variant – dvoudveřová a čtyřdvéřová. V obou případech se jedná o rozměry 5 248 mm na délku, 2 088 mm na šířku a 1 497 mm na výšku. Rozvor náprav je 3.074 mm a rozchody kol jsou 1.746 mm vpředu, resp. 1.755 mm vzadu. Zavazadelník nabídne 643 litrů objemu v základním pětimístném uspořádání.

Uvnitř nalezneme 12,3 palcový centrální displej, natočený k řidiči a digitální přístrojový štít  o velikosti 10,25 palců v Daytoně R/T nebo 16 palcový v Daytoně Scat Pack.

Z dodatečné výbavy lze zmínit například head-up displej s rozšířenou realitou, systém nahrávání jízdy nebo bezklíčový přístup k vozu pomocí mobilu či NFC karty.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz