Zdá se to jako neuvěřitelné, ale Model S od Tesly je s námi již 9 let. Auto, které jako by ani nestárlo s technologiemi, které ostatní automobilky skoro ani dnes nedokázali uvést na stejnou úroveň. Nicméně Tesla si přichystala pro letošní rok facelift, který by měl Sko přiblížit futurismem na úroveň modelů 3 a Y.

Na první pohled není změna patrná jelikož spočívá jen v detailech, hlavní změny se udály v interiéru. Největší změnou je určitě středový displej, který se zbavil své vertikální obrazovky a po vzoru menších modelů je nově orientován horizontálně. Úhlopříčka dosahuje i tak velikosti 17 palců s velkým rozlišením 2200 x 1300 pixelů s mnohem jasnějšími barvami. Pokud jste ale cestující na zadních sedadlech, byli jste doposud o zábavu ochuzeni, to se ale od teď mění díky nově umístěné obrazovce na zadní straně středové konzole.

No a teď k té největší kontroverzi celého faceliftu a tím je nový volant, který je hodně futuristický. Lépe řečeno připomíná knipl v letadlech díky uříznuté horní části volantu. Podobný jsme již mohli vidět na připravované Tesle Roadster jež se snad produkčně dočkáme letos.

Normálně by se dalo říci, že další změny se odehráli pod kapotou ale jelikož tam má Tesla druhý kufr tak řekněme jen paleta motorů, která se upravila. Dosavadní verze Performance končí a místo ní budou dostupné dvě nové verze Plaid a Plaid+, které dostanou hned tři elektromotory. 

Slabší Plaid dosahuje výkonu 761 kW, a zrychlení 0-100 je hodně dobrých 2,1s. Maximální rychlost pak dosahuje hodnoty 320 km/h a dojezd může čítat až 628 kilometrů. Cena na českém trhu startuje na 3 304 900 korun.

Jenže pokud se vám zdají tyto hodnoty málo, z hodnot vrcholné verze Plaid+ vám spadne brada. Výkon přes 820 kW, zrychlení z 0-100 km/h méně než 2,1 s. Dojezd 840km je již plně srovnatelný s vozy se spalovacím motorem a leckteré i převyšuje. A cena? No není z levného kraje, stanovena je na 3 789 900 korun.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz