Rok: 2007 – 2014 (facelift 2010)

Karoserie: hatchback, kombi

Výbavy: Active, Ambiente, Elegance, Sport, Sportline, Greenline, RS, Monte Carlo, Scout a přip. jiné podle trhu + limitované edice)

Motory: 1.2 HTP (44/51 kW), 1.2 TSI (63/77 kW), 1.4 16V (63 kW), 1.4 TSI (132 kW) pouze RS, 1.6 16V (77 kW), 1.2 TDI (55 kW), 1.4 TDI PD (51/59 kW), 1.6 TDI CR (55/66/77 kW), 1.9 TDI PD (77 kW)

Nástupkyně legendární a průkopnické první generace se představila na Ženevském autosalonu v březnu 2007. Od počátku budila rozpaky hlavně kvůli svým proporcím, jelikož přední část po a-sloupek je totožná s modelem Roomster. Podvozkově staví na platformě první generace ačkoli rozměry narostly, na délku o 22mm, výšku o 42mm a šířku o -4mm. 

Na autosalonu ve Frankfurtu v na podzim 2007 se představila praktičtější verze kombi.

V roce 2010 prošla druhá generace faceliftem, který se dotkl jak designu tak motorizací. Designové novinky byly např. nová maska, světla s pozměněnou grafikou, větší mlhovky + nově denní svícení, výdechy ventilace v černé barvě s chromovými prvky, nový design budíků a radií.

Po motorové stránce nastoupil downsizing převážně v podobě přeplňovaných motorizací 1.2 TSI (63/77 kW) místo dosavadních atmosférických 1.4 a 1.6. 

Vrcholná varianta RS (příchod po faceliftu 2010) nabízela pod kapotou 1.4 TSI s turbo kompresorovým přeplňováním o výkonu 132 kW. Bohužel nabízena byla pouze s 7DSG za což byla mnohdy odsuzována.

Napsáno

Jan Páv

Blázen do aut co miluje řízení a cokoli kolem aut.

E-mail:
pav@driveblog.cz